دکتر اخوی‌یان:

جایگاه قابل قبول دانشکده هنر و معماری در حوزه کارآفرینی

دانش آموختگان دانشکده هنر و معماری در کارآفرینی و تولیدات هنری جایگاه قابل قبولی در سطح ملی و بین المللی دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، رییس دانشکده هنر و معماری این دانشگاه گفت: یکی از افتخارات دانشکده این است که بعضی از دانش آموختگان آن توانسته‌اند در سطح کشوری و جهانی در حوزه آموزشی، کارآفرینی و تولیدات هنری از جایگاه قابل قبولی برخوردار شوند و این دانشكده نخستین دانشكده دانشگاه علم و فرهنگ است كه فعاليت آموزشي خود را از سال 1372 شروع نموده و امروز با حدود 2000 دانشجو در 16كد رشتهی كارشناسی و كارشناسی ارشد به فعاليت آموزشی خود ادامه میدهد.

وی افزود: خوشبختانه دو رشته‌ «نقاشی ایرانی» و «مهندسی شهرسازی» در مقطع کارشناسی در سال 1400 به کد رشته‌های این دانشکده اضافه شد و رشته‌های مهندسی معماری، معماری داخلی، طراحی پارچه و لباس، ارتباط تصویری (گرافیک)، پژوهش هنر و ... نیز از گذشته در این دانشکده دایر بوده‌ که مخاطبان زیادی داشته‌اند.

دکتر اخوی‌یان گفت: دانشكده هنر و معماری در راستای سند چشم انداز كشور و جهاد دانشگاهی و با در نظر گرفتن استراتژی‌های دانشگاه علم و فرهنگ، تربيت فارغ التحصيلان مؤمن، هنرمند و پژوهشگر با توان مهارتی مناسب در حوزه هنر خاصه هنر های اسلامی و همكاری‌های پژوهشی، آموزشی و هنری در حوزه‌ی هنر اسلامی با كشور های منطقه وجهان اسلام را در اولویت اهداف خود قرار داده است.

رییس دانشکده هنر و معماری افزود: با توجه به رویکرد کارآفرینی دانشگاه علم و فرهنگ، ترويج فرهنگ كار آفريني در حوزه‌ی هنرهای كاربردی، نیازسنجی مهارت‌های هنری جدید برای ایجاد بسترهای نوین، طراحي و برگزاري دوره‌های ميان رشته‌ای هنر مورد نياز جامعه و همچنین تربیت دانشجویان با روحیه کارآفرینی و توانایی راه اندازی صنایع کوچک هنری و خانگی از دیگر اهداف آموزش‌های این دانشکده است که خوشبختانه تاحدود زیادی به آن‌ها دست یافته‌ایم.

رییس دانشکده هنر و معماری بر لزوم گسترش فعاليت‌های پژوهشی مورد نياز جامعه وكاربردی كردن آن‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست‌های نظریه پردازی در حوزه هنر از دیگر اهداف این دانشکده است که تعامل و همکاری با مراکز هنری دولتی وغیر دولتی وآشنایی دانشجویان با این مراکز را در پی دارد و همچنین این دانشکده دستاوردهای خود را در قالب همایش وکنفرانس های ملّی و بین المللی در حوزه هنرهای کاربردی برگزار می‌کند.

دکتر اخوییان درخصوص فعالیت‌های بین المللی این دانشکده افزود: جذب دانشجويان خارجي علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ايراني- اسلامی و ارائه آموزش هنرهای ایرانی به علاقه مندان بین المللی یکی دیگر از اهداف این دانشکده است که خوشبختانه در این راستا همکاری های خوبی در بخش کالج بین الملل دانشگاه شکل گرفته و انشاالله به زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود.