اطلاعیه در خصوص نحوه فعال سازی سرویس پست الکترونیکی دانشگاه علم وفرهنگ

سامانه جدید پست الکترونیکی دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کار کرد

سامانه جدید پست الکترونیکی دانشگاه علم و فرهنگ با نشانی mail.usc.ac.ir جهت ارائه سرویس پست الکترونیکی به اعضای هیئت علمی و کارکنان، اساتید مدعو و دانشجویان راه اندازی شده است.
در صورت تمایل به استفاده از پست الکترونیکی دانشگاه علم و فرهنگ لطفا مطالب زیر را به دقت مطالعه و طبق دستورالعمل اقدام نمایید

1- روال ارائه خدمات

الف: کلیه اعضای دانشگاه علم و فرهنگ شامل اعضای هیئت علمی و کارکنان، اساتید مدعو و دانشجویان می توانند از سرویس پست الکترونیکی دانشگاه تحت دامنه usc.ac.ir استفاده نمایند.

  • دامنه مورد استفاده ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان usc.ac.ir است. مثلا برای یک کاربر با آیدی irani نشانی ایمیل می شود irani@usc.ac.ir . فضای اختصاص یافته به هر ایمیل در این دسته 2GB می باشد.

  • دامنه مورد استفاده ویژه اساتید مدعو lecturer.usc.ac.ir است. مثلا برای یک کاربر با ایدی irani نشانی ایمیل می شود irani@lecturer.usc.ac.ir . فضای اختصاص یافته به هر ایمیل در این دسته 1GB می باشد.

  • دامنه مورد استفاده ویژه دانشجویان stu.usc.ac.ir است. بطور مثال برای یک کاربر با آیدی irani نشانی ایمیل می شود irani@stu.usc.ac.ir . فضای اختصاص یافته به هر ایمیل در این دسته 500MB می باشد. برای دانشجویان دکتری فضای اختصاصی تا 1GB قابل افزایش است.

ب: در صورتی که دانشجو فارغ التحصیل شود، فضای پست الکترونیکی مربوطه به میزان نصف کاهش می یابد. ایمیل های بلا استفاده بعد از مدتی معین غیر فعال می شوند.

ج: در صورتی که به هر دلیل همکاری اعضای هیئت علمی و کارکنان، اساتید مدعو با دانشگاه به اتمام برسد پست الکترونیکی آن ها بعد از مدتی معین غیر فعال می گردد.

ث: کاربران مسئول حفاظت از شناسه کاربری و کلمه عبور خود هستند.

چ: چنانچه ایمیل هایی مشکوک یا اسپم دریافت کردید و یا فرستنده آن برای شما نامشخص است، به هیچ عنوان در داخل ایمیل روی لینکی کلیک نکنید و هیچ فایل پیوستی را باز نکنید. بهترین کار اینست که ایمیل مشکوک را انتخاب کرده و سپس با زدن کلید junk که در منوی بالای سامانه ایمیل وجود دارد آن را به بخش اسپم بفرستید.

ح: هرگز گذرواژه های خود را از طریق ایمیل به اشتراک نگذارید.

خ: در صورت فراموشی کلمه عبور می توانید از منوی بازیابی کلمه عبور در صفحه ایمیل دانشگاه اقدام کنید. تعدد درخواست در این بخش باعث غیرفعال شدن این سرویس برای درخواست دهنده خواهد شد.

2- روال درخواست ایجاد آدرس پست الکترونیکی

فرآیند درخواست پست الکترونیکی دانشگاه به صورت الکترونیکی است و به شکل حضوری انجام نمی شود. برای ثبت درخواست پست الکترونیکی ابتدا وارد سامانه آموزش الکترونیکی به نشانیmail.usc.ac.ir شوید. سپس گزینه درخواست پست الکترونیکی را انتخاب نمایید. اطلاعات خواسته شده را تکمیل و پس از دریافت کد پیگیری منتظر تایید کارشناسان مرکز فناوری دیجیتال باشید. این تایید در ساعات اداری انجام می شود و ممکن است در روزهای اولیه راه اندازی سرویس به دلیل تعداد درخواست های بالا، بعد از چندین ساعت انجام شود به دلیل اینکه لازم است احراز هویت درخواست کننده انجام شود.

همچنین میتوانید با انتخاب گزینه پیگیری درخواست و وارد کردن کد ملی و کد پیگیری از وضعیت درخواست فعلی خود اطلاع پیدا نمایید.

*** توجه نمائید پس از ورود به سامانه پست الکترونیکی از منوی setting و یعد گزینه password نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمائید